ساختار اصلی کابل کواکسیال

ساختار اصلی کابل کواکسیال

چکیده محتوای این صفحه

ساختار اصلی کابل کواکسیال متشکل از یک سیم پیچ مسی درون یک لایه نواری بوده ، که پوشیده شده از عایق است . همچنین یک لایه فویل آلومینیومی بر روی آن قرار دارد .

این دو لایه با همدیگر توأم می‌شوند ، تا از تداخل الکترومغناطیسی جلوگیری کنند . سپس یک لایه دیگر از عایق و یک پوشش خارجی از پلاستیک به کابل اضافه می‌شود . در این محصول لایه های متعددی حضور داشته ، که انتقال امواج را بر عهده دارند و حضورشان اهمیت بسیاری دارد .

پروسه ساخت کابل کواکسیال

در رابطه با ساختار اصلی کابل کواکسیال ، بایستی ساخت کابل کواکسیال را تشریح نماییم ، که به شرح زیر است ؛

  1. قطعه‌بندی : در این مرحله ، سیم‌های مسی با قطر دلخواه برش خورده و به طول مورد نظر بریده می‌شوند .
  2. تمیز کردن : مس‌های برش خورده باید تمیز شوند ، تا هرگونه ذرات و روغن موجود بر روی آن ها حذف شود .
  3. پوشش دادن : در این مرحله ، سیم‌های مسی با یک لایه عایق پلاستیکی پوشش داده می‌شوند . سپس ، یک لایه فویل آلومینیومی بر روی عایق سوار می‌شود .
  4. بسته بندی : بعد از پوشش دادن فویل ، سیم مرکزی یا هسته ، درون آن قرار می‌گیرد و با کمک دی الکتریک باقیمانده کابل مونتاژ خواهد شد .
  5. پوشش خارجی : در این مرحله ، یک لایه دیگر از عایق و پوشش پلاستیکی بر روی کابل قرار می‌گیرد ، تا آن را از خطرات مختلف محافظت کند .
  6. تست : در نهایت ، کابل تست شده و با تأیید صحت عملکرد آماده فروش می شود .

باید توجه داشت که عملیات ساخت کابل کواکسیال در هر کارخانه ممکن است ، با توجه به تجهیزات موجود و نیازهای مشتریان ، متغییر باشد .

پروسه ساخت کابل کواکسیال

کابل کواکسیال چگونه تست می شود ؟

در ادامه مبحث ساختار اصلی کابل کواکسیال خواهان بررسی نحوه ساخت کابل هستیم ‌. کابل کواکسیال معمولاً با استفاده از تجهیزات خاصی جهت ارزیابی عملکرد و کیفیت ساخت تست می شوند . بعضی از آن ها به شرح زیر است ؛

  1. تست رانش الکتریکی : در این تست ، کابل کواکسیال به یک فرکانس خاص متصل شده و تراشه‌های الکترونیکی برای ارسال و دریافت سیگنال در انتهای کابل قرار داده می‌شوند . سپس ، توانایی کابل در نگه ‌داشتن شدت سیگنال در طول کابل ، به عنوان یک معیار برای سنجش کیفیت کابل بکار می رود ‌.
  2. تست حفاظت پوشش : در این تست ، کابل با استفاده از ابزار خاصی بررسی می‌شود ، که آیا پوشش کابل برای مقابله با شرایط مختلف امکان پذیر است . محافظت از سیگنال های عبوری در این مرحله نیز فوق العاده اهمیت دارد .
  3. تست تحمل در شرایط آب‌ و هوایی : در این تست ، کابل در مقابل شرایط آب‌ و هوایی مختلف قرار گرفته و نحوه عملکرد آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت . این شامل تست ؛ مقاومت در برابر آب و رطوبت ، تحمل شرایط گرما و سرما ، تابش UV و .. . خواهد بود . در حقیقت قبولی کابل از این تست ها ، تا حد زیادی به ساختار اصلی کابل کواکسیال بستگی دارد .
  4. تست جریان نشت : در این تست ، جریان نشت در طول کابل بررسی شده و معیاری برای ارزیابی کیفیت عایق و شیلد کابل است .

در رابطه با ساختار اصلی کابل کواکسیال ، لازم بوده تا حتما در رابطه با تست ها صحبت کنیم . چرا که پشت سر گذاشتن مراحل تست فوق العاده اهمیت دارد ‌.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مزایا و معایب کابل های کواکسیال

کابل کواکسیال چگونه از سیگنال ها محافظت می کند ؟

ساختار اصلی کابل کواکسیال عامل مهمی بوده و در حفاظت از سیگنال ها به صورت مستقیم اثر می گذارد . کابل کواکسیال با استفاده از ساختار خود ، به صورت موثری از سیگنال‌های الکترومغناطیسی ناخواسته و تداخل بین سیگنال‌ها جلوگیری می‌کند . ساختار این کابل شامل چند لایه پوششی و همچنین یک سیم داخلی به عنوان هدایت‌کننده است ، که با کمک دی‌الکتریک به هم چسبیده شده‌اند .

در این ساختار ، فویل آلومینیومی بر روی عایق کابل قرار داده شده است . این فویل برای جلوگیری از نفوذ تداخل‌های الکترومغناطیسی اطراف کابل به کار می‌رود . با وجود این فویل ، احتمال ورود نویز الکترومغناطیسی به کابل هنوز وجود دارد . برای جلوگیری از این مشکل ، یک لایه دیگر از عایق بر روی فویل آلومینیومی قرار داده می‌شود . این لایه عایق برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی درون کابل به کار می‌رود .

در نهایت ، پوشش خارجی کابل نیز برای جلوگیری از آلودگی با مواد خارجی و حفاظت از سیم های داخلی استفاده می‌شود . به این ترتیب ، ساختار چند لایه این کابل باعث شده ، که سیگنال‌ها بدون هیچ‌گونه تداخل و تحریک الکترومغناطیسی بین آن ها منتقل شود و از سیستم محافظت شود . این امر وابسته‌ به ساختار اصلی کابل کواکسیال است .

موارد منع استفاده از کابل کواکسیال

معمولا در مباحث مربوط به ساختار اصلی کابل کواکسیال در رابطه با مزایا و کاربرد محصول سخن می گویند ، اما در این مبحث موارد منع استفاده از این محصول را بیان می کنیم . استفاده از کابل کواکسیال به دلیل ویژگی‌های خاص آن ، در بسیاری از صنایع مختلف مفید و کارآمد است . با این حال ، در برخی موارد ممکن است ، استفاده از این کابل مشکلاتی را به همراه داشته باشد . به عنوان مثال ؛

  1. در شرایطی که نیاز به فرکانس‌های بسیار بالا هست ، نباید از کابل کواکسیال استفاده کرد ‌. زیرا در این موقعیت ، پاسخ فرکانسی کابل کمرنگ می‌شود .
  2. در شرایطی که نیاز به انتقال توان بالا است ، نباید از کابل کواکسیال استفاده کرد ، زیرا سیم داخلی کابل برای انتقال توان بسیار مناسب نیست .
  3. در شرایطی که نیاز به انتقال اطلاعات از فاصله‌های طولانی است ، باید با توجه به کیفیت کابل ، از کابل کواکسیال استفاده کرد . اگر کیفیت کابل برای انتقال اطلاعات در فاصله‌های طولانی مناسب نباشد ، شدت سیگنال‌های قابل دریافت توسط گیرنده کاهش می‌یابد .
  4. همچنین در برخی شرایطی مانند استفاده در محیط‌های بسیار خشن و شرایط آب و هوایی سخت ، ممکن است کابل کواکسیال دچار خرابی شود و نتواند به درستی عمل کند .

ساختار اصلی کابل کواکسیال تعیین کننده موارد منع استفاده از این محصول است و نباید نادیده گرفته شود .

کلام آخر

در این مقاله به تشریح ساختار اصلی کابل کواکسیال پرداختیم . مجموعه سیگنال ارتباط کابل هایی را به بازار ارائه می نماید ، که از هر نظر بهترین هستند و از ساختاری منحصر به فرد بهره مند می باشند .

بیشتر بخوانید: کابل های مونتاژ شده CABLES ASSEMBLED

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *