صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial

صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial

چکیده محتوای این صفحه

صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial کمک می کند ، تا بهتر این محصول کاربردی را بشناسیم . کابل کواکسیال یک نوع کابل ارتباطاتی بوده ، که برای انتقال سیگنال‌های رادیویی و تلویزیونی استفاده می‌شود . این کابل شامل چهار قسمت اصلی است : هسته ، عایق ، فویل و روکش .

هر کدام از این قسمت ها ، عملکرد متفاوتی دارند و جهت انتقال و جابجایی سیگنال ها عملکرد خاصی را از خود نشان می دهند . به جهت آشنایی بیشتر با این محصول ، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما کاربران قرار می دهیم .

 

کابل کواکسیال چگونه داده ها را منتقل می کند ؟

برای بیان صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial لازم بوده ، تا در رابطه با نحوه عملکرد این محصول توضیح دهیم . کابل کواکسیال به عنوان یکی از اصلی‌ترین کابل‌های ارتباطاتی ، برای هدایت سیگنال‌های مخابراتی با فرکانس بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد .

این کابل شامل چهار لایه مجزا از عایق ، شیلد ، هسته و روکش می‌باشد ، که هرکدام برای انتقال داده ها ، به صورت خاص طراحی شده‌اند .

داده‌ها در کابل کواکسیال به صورت امواج الکترومغناطیس بوده و از طریق هسته ( معمولاً از جنس مس ) منتقل می شوند . هسته با عایقی ( معمولاً از جنس PTFE ) احاطه شده است ، تا از اثرات خارجی مانند نویز و افت فشار سیگنال جلوگیری گردد .

برای جلوگیری از تداخل الکترومغناطیسی ، کابل کواکسیال دارای یک لایه شیلد ( معمولاً از جنس آلومینیوم ) است ، که روی هسته قرار گرفته و به روکش کابل متصل می‌شود . روکش نیز معمولاً از جنس مس یا آلومینیوم بوده ، که محافظت در برابر نویزهای خارجی را بر عهده دارد .

برای بیان صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، می توان گفت ، که به صورت مرحله به مرحله ، لایه های کابل کواکسیال وارد عمل می شوند و سیگنال ها را جابجا می نمایند .

کابل کواکسیال چگونه داده ها را منتقل می کند ؟

اجزای تشکیل دهنده کابل کواکسیال

در رابطه با صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، بایستی لایه های موجود در این کابل را به صورت دقیق معرفی نماییم ؛

– هسته ( Conductor )

– عایق ( Dielectric )

– فویل (Shielding Foil )

– روکش ( Jacket )

 

ویژگی های هسته درون کابل کواکسیال

در مبحث صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، قصد داریم ، تا ویژگی های هسته را به صورت انحصاری تشریح نماییم . هسته کابل کواکسیال عمدتاً از مس تشکیل شده و دارای ویژگی‌های زیر است ؛

  • راندمان بالا : هسته کابل کواکسیال برای انتقال سیگنال ها با فرکانس بالا طراحی شده است و به دلیل استفاده از مواد با خصوصیات الکتریکی بالا ، راندمان بسیار بالایی دارد .
  • کاهش افت فشار : هسته کابل کواکسیال باعث کاهش افت فشار سیگنال ، هنگام انتقال از یک نقطه به نقطه دیگر می‌شود .
  • جداسازی سیگنال : هسته کابل کواکسیال به صورت فیزیکی از لایه‌های دیگر کابل جدا شده و در نتیجه ، سیگنال ها به خوبی از هجوم نویز‌ها حفظ می شوند .
  • پخش کننده حرارت : هسته کابل کواکسیال قادر به پخش حرارت در طول انتقال سیگنال بوده و به همین دلیل ، در دماهای بالا قابل استفاده است .

بررسی ویژگی های هسته در مبحث صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، برای شناخت هر چه بیشتر این محصول اهمیت دارد .

ویژگی عایق در کابل کواکسیال

علاوه بر هسته ، لازم بوده تا برای بررسی صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، به سراغ عایق برویم و ویژگی های آن را ارزیابی کنیم . لایه دوم یا عایق در کابل کواکسیال ، عمدتاً از مواد سرامیکی یا پلاستیکی با ویژگی‌های خاصی تشکیل شده است ؛

  • جداسازی هسته : عایق در کابل کواکسیال جهت جداسازی هسته از سایر قسمت‌های کابل بکار می رود و با جلوگیری از افت فشار سیگنال ، یک ارتباط ایمن را به وجود می آورد .
  • پایداری در برابر دما : در برابر دماهای بالا و حرارت ورودی ، عایق از هسته یا مغزی محافظت می کند و از نشتی برقی به بهترین شکل ممکن جلوگیری می نماید .
  • مقاومت الکتریکی بالا : عایق مقاومت الکتریکی بالایی داشته و از ایجاد جریان ناخواسته در کابل جلوگیری می نماید .
  • ضریب انعطاف پذیری : انعطاف پذیری عایق سبب شده ، تا کارایی کابل افزایش یابد و پروسه نصب و استفاده از کابل کواکسیال بدون هیچ گونه مشکلی فراهم شود ‌.
  • موثر بودن در فرکانس‌های بالا : هندسه و راندمان هسته در فرکانس‌های بالا توسط عایق حفظ می شود و بر ویژگی های محصول می افزاید .

 

ویژگی های شیلد در کابل کواکسیال

بعد از بررسی ، عایق لازم بوده تا با معرفی شیلد ، صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial را به خوبی بیان نماییم . لایه سوم یعنی شیلد در کابل کواکسیال به منظور جلوگیری از تداخل‌های الکترومغناطیسی ، حفاظت سیگنال‌ها و بالا بردن راندمان کابل طراحی شده است . ویژگی‌های این لایه به شرح زیر است ؛

  • مقاومت الکتریکی بالا : شیلد با وجود یک آلیاژ ( معمولاً مس یا آلومینیوم ) مقاومت الکتریکی بالایی داشته و از نفوذ جریان ناخواسته در کابل جلوگیری به عمل می نماید .
  • پایداری در برابر دما : در برابر دماهای بالا ، حضور شیلد در کابل به عنوان یک عامل بازدارنده عمل می کند .
  • جداسازی الکترومغناطیسی : این لایه جهت از بین بردن تداخل سیگنال ها بکار می رود و از سیگنال ها محافظت می نماید .
  • پخش کننده حرارت : شیلد قادر به پخش حرارت تولید شده در طول انتقال سیگنال بوده و به همین دلیل ، در دماهای بالا می توان این کابل را بکار برد .
  • مقاومت در برابر خوردگی : شیلد بایستی مقاومت قابل توجهی در برابر خوردگی داشته باشد ، تا در برابر شرایط محیطی مختلف و محیط های مرطوب مقاومت کند .

بیشتر بخوانید: کابل های مونتاژ شده CABLES ASSEMBLED

ویژگی روکش در کابل کواکسیال

صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial با معرفی و تشریح لایه های ‌کابل کواکسیال بیان می شود ‌. روکش در کابل کواکسیال عمدتاً از موادی نظیر ؛ PVC ، PE ، LSZH و یا TPU ساخته می‌شود . به آیتم های زیر توجه نمایید ؛

  • محافظت مکانیکی : روکش جهت حفاظت کابل در برابر خطرات مکانیکی مانند ؛ خم‌شدن ، پاره شدن ، سایش و… طراحی شده است .
  • پایداری در برابر دما : روکش باید در برابر دماهای بالا و در برابر حرارت ورودی از سیگنال ها محافظت کند ، در واقع شیلد و روکش بایستی به خوبی دما و حرارت را کنترل کنند ‌.
  • مقاومت در برابر خوردگی : این لایه مقاومت قابل توجهی در برابر خوردگی داشته و به هیچ عنوان اجازه نفوذ ذراتی مانند گرد و غبار و همچنین رطوبت را نمی دهد .
  • قابلیت شناسایی : روکش برای شناسایی و تفکیک کابل‌های مختلف اهمیت داشته و برای این منظور از رنگ های مختلفی برای روکش استفاده می کنند .

در مبحث صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، لایه ی آخر را نیز به خوبی بررسی نمودیم .

 

نحوه نصب کابل کواکسیال

مبحث صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial را با تشریح پروسه نصب کابل ، پایان می دهیم . نصب کابل کواکسیال به سادگی انجام می‌شود و تنها نیاز به چند ابزار دارید . ابتدا طول کابل را به درستی انتخاب نمایید و سپس مراحل زیر را با نهایت دقت انجام دهید ؛

1 . با چاقوی کابل ، حدود 1 الی 2 اینچ از عایق بیرونی را ببرید .

2 . با چاقوی کوچک ، حدود یک چهارم اینچ از عایق داخلی را جدا کنید .

3 . یک برش اصولی جهت اتصال کانکتور به کابل ایجاد نمایید و شیلد را به آرامی خم کنید .

4 . کنتور را به کابل بچسبانید ، سپس با یک فشار اتصال را محکم کنید .

5 . کنتور را به دستگاه مورد نظر وصل کنید ‌.

برای اطمینان از بهترین کیفیت سیگنال ، شما باید مطمئن شوید ، که کابل به صورت صحیح نصب شده است . بهترین روش برای اطمینان از نصب صحیح ، استفاده از دستگاه‌های تست کابل بوده که در بازار موجود هستند .

امیدواریم صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، را به خوبی متوجه شده باشید .

کلام آخر

در مبحث صفر تا صد کابل کواکسیال Coaxial ، هدف ما ارائه اطلاعات مفیدی در خصوص این کابل حرفه ای بود . مجموعه سیگنال ارتباط بهترین کابل های کواکسیال را به بازار عرضه کرده و خدمات مشاوره ای را نیز به مراجعه کنندگان ارائه می نماید .

بیشتر بخوانید: تضعیف کننده ها ATTENUATORS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *